SK EN CZ

  • markiza
  • Bielkovinova dieta mdiet.sk eshop
  • Recepty nachudnutie M.Diet
  • Štvortýždňový balíček M.Diet
  • Previous
  • Ďalší
Späť

Zelenina s najnižším obsahom sacharidov vhodná pre ketogénnu diétu

Počet zobrazení: 1545

Zelenina tvorí veľmi dôležitú súčasť zdravej diéty, ale niekedy sa nevieme rozhodnúť, po akom druhu zeleniny siahnuť, ak si želáme dodržiavať ketogénnu diétu. Niektoré druhy zeleniny majú vysoký obsah sacharidov, a práve takýmto druhom zeleniny by sme sa pri ketogénnej diéte mali vyhýbať.

Zelenina s najnižším obsahom sacharidov vhodná pre ketogénnu diétu

Najlepšími druhmi zeleniny pri ketogénnej diéte sú tie, ktoré majú vysokú nutričnú hodnotu pri nízkom obsahu sacharidov. Ako sa správne domnievate, takáto zelenina je listová a zároveň je tmavej farby. Čokoľvek, čo pripomína špenátalebo kel spadá do tejto kategórie a urobíte najlepšie, ak ju zaradíte do vašej stravy.

Ak hľadáte druh zeleniny, ktorý má nízky obsah sacharidov a ktorá nie je listová a zelená, potom hľadajte zeleninu, ktorá rastie nad zemou. Táto skupina zahŕňa šalát, uhorku, brokolicu a karfiol.

zelenina pre bielkovinovu dietu

Pri voľbe zeleniny s nízkym obsahom sacharidov sa v každom prípade vyhnite škrobovitej zelenine, ktorá má vysoký obsah sacharidov, ako napríklad  zemiaky, hrach, fazuľa, cícer, bôb a pod.

Ako základné pravidlo platí: čím sladšia je zelenina, tým väčšie množstvo sacharidov obsahuje. Jedná sa o zeleninu ako je napríklad mrkva, tekvica, cibuľa a paprika. Samozrejme, takéto druhy zeleniny môžete pri ketogénnej diéte konzumovať, avšak s mierou.

Ja osobne radšej dávam prednosť organickej zelenine. Je dokázané, že je bezpečnejšia pre ľudské telo (menej zvyškových pesticídov a toxínov), ale nie je dokázané, že by organická zelenina mala vyššiu nutričnú hodnotu. V skutočnosti má organická zelenina zhruba rovnakú nutričnú hodnotu ako neorganická.

 

Druhy zeleniny v závislosti na jej obsahu sacharidov:

 

Zelenina Množstvo Obsah sacharidov
petržlen (nasekaný) ½ šálky 0,1
špenát ½ šálky 0,1
šalát ½ šálky 0,2
brokolica (kvety) ½ šálky 0,8
karfiol (dusený) ½ šálky 0,9
cesnak 1 strúčik 0,9
reďkovka 10 ks 0,9
uhorka (surová) ½ šálky 1
paprika ½ šálky 1
kapusta (zelená surová) ½ šálky 1
tekvica ½ šálky 1,3
kapusta (červená surová) ½ šálky 1,4
karfiol (surový) ½ šálky 1,4
huby ½ šálky 1,4
špargľa(dusená) 4 ks 1,6
kapusta (zelená dusená) ½ šálky 1,6
fenikel (surový) ½ šálky 1,8
artičok 4 ks 2
brokolica (stonky) ½ šálky 2
fazuľové struky ½ šálky 2,1
baklažán (grilovaný) ½ šálky 2,1
kel (dusený) ½ šálky 2,1
kyslá kapusta ½ šálky 2,1
špenát (dusený) ½ šálky 2,2
paradajka 1 ks 2,2

Autor:

MUDr. Richard Kozár MPH.

Diskusia

(0 komentárov)
Žiadne komentáre


Ponuka produktov 

Infolinka m.diet:

0948 327 585

Lekársky garant: 

MUDr. Richard Kozár, MPH

e-mail: poradna@mdiet.sk

Produktový manažér: 

e-mail: info@mdiet.sk

 

Infolinka eSHOP: 

 0915 450 413

Centrum Banská Bystrica:

0902 374 700

Horná ulica 61/A, Banská Bystrica, 974 01

facebook gogleplus twiter youtube

mdiet heureka

certifikat

 

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info