• markiza
  • Bielkovinova dieta mdiet.sk eshop
  • Recepty nachudnutie M.Diet
  • Štvortýždňový balíček M.Diet
  • Previous
  • Ďalší
Späť

Ako sa zbaviť brucha - ako schudnúť z brucha

Počet zobrazení: 841

Dlhé obdobia nečinnosti a strava s vysokým obsahom nasýtených tukov a vysokým obsahom cukru vedie k viscerálnemu ukladaniu tuku, ktorý potom obklopuje naše vnútorné orgány. Nejaký tuk z tukových buniek v tejto oblasti sa môže dostávať do hlavnej žily, ktorá dodáva krv do našej pečene a potom tento tuk skončí aj v našej krvi, pričom následne bohužiaľ zvyšuje hladinu nášho cholesterolu.

Ako sa zbaviť brucha - ako schudnúť z brucha

Takže okrem toho, že ukladanie tuku je aj vizuálne nepríťažlivé, taktiež môže spôsobovať rad zdravotných problémov, akými sú napríklad zvýšenie krvného tlaku, hormonálna nerovnováha, kardiovaskulárne ochorenia, inzulínová rezistencia, ktoré potom vedú k diabetu 2. typu. Celkovo to teda nie je pekný obrázok, ako vo vnútri organizmu tak aj na jeho povrchu.

Tuk v tejto oblasti je často až posledný, ktorého sa nám podarí zbaviť, pretože jeho skladovanie predstavuje bezpečnostnú funkciu. Telo tento tuk vidí ako rezervu potrebnú na zabezpečenie nášho prežitia pre prípad, keď by nastali ťažké časy a jedlo by sa stalo vzácnym. Tuku, ktorý nosíme pod kožou a ktorý vedie k celulitíde u žien a k prevísajúcim stehnám u mužov, je na druhej strane omnoho jednoduchšie sa zbaviť, pretože je súčasťou našich primárnych tukových zásob ale viscerálny tuk je vyhradený doslova pre zúfalé situácie a k jeho spaľovaniu máme prístup iba v prípade, že v tele už nie je doslova nič iné, čo by sme mohli spaľovať.

Keď sa nachádzame na našom telesnom vrchole, naše telo sa snaží plánovať dopredu a ušetriť energiu na horšie časy, časy keď už nebudeme tak agilní, keď budeme menej úspešní v love a nebudeme si schopní zabezpečiť pravidelný prísun potravy. Ako starneme, naše telo si uchováva stále viac a viac energie a to sa týka ako viscerálneho tuku, tak aj toho podkožného, čo sa viditeľne prejavuje na tom, ako nám s vekom rastie stále viac a viac brucho.


Zlou správou je, že nemôžeme selektívne zacieliť na niektorú z týchto tukových rezerv. Bohužiaľ neexistuje žiadny spôsob, ako si vybrať, z kadiaľ ideme prostredníctvom cvičenia strácať tuk. Nemôžeme byť selektívni ani prostredníctvom cvičenia, ani prostredníctvom určitej konkrétnej diéty a naše telá jednoducho vždy strácajú iba celkový telesný tuk a bohužiaľ až vtedy, keď sme stratili telesný tuk prakticky na celom tele, až potom začneme strácať tuk z problémových partií akými sú brucho u mužov a stehná u žien.

To znamená, že s cieľom zbaviť sa napríklad brucha, musíte robiť presne rovnaký tréning aký by ste robili, ak by ste chceli schudnúť z celého tela. Všeobecne platí, že ako náhle ste dosiahli veľmi nízku hladinu podkožného tuku, tak až vtedy začnete spaľovať viscerálny tuk z problematických oblastí a s tým sa jednoducho nedá nič robiť len to akceptovať. Najlepší spôsob, ako načrieť do tých odolných tukových zásob je kombinácia kardio tréningu a intervalového tréningu s vysokou intenzitou s vhodne zasadenou diétou. Rozličnosť oboch tréningových prístupov nakoniec donúti vaše telo, aby vymenilo tuk za kvalitnú svalovú hmotu a správne koncipovaná diéta zas ochráni vašu svalovú hmotu a donúti spaľovať prioritne tukové zásoby.

Hrča na bruchu

Visceralny tuk

Cvičenie pomáha spaľovať tuk rovnomerne po celom tele, ale na druhej strane, svalovú hmotu si budujeme práve v oblasti, ktorá je pri cvičení najviac namáhaná. To znamená, že ak budete vo vašom tréningu ignorovať kardio a budete sa výhradne sústreďovať na brušné cviky, namiesto spaľovania tuku nakoniec skončíte s hrčou namiesto pekného brucha. To čo nastane je situácia, keď síce získate svalovú hmotu, ale stále máte nadbytočné tukové zásoby. Keď sa teda tieto tukové vaky začnú vytláčať smerom von nadobudnutou svalovinou, vizuálne sa táto situácia ešte výrazne zhorší v porovnaní s tým aká bola pred tým. Množstvo energie spaľovanej iba pri brušných cvikoch nie je totiž dostatočné na to, aby odbúravalo tukové zásoby, ale je dostatočné na to,aby sa nám brušné svaly zväčšili a rozvinuli. Je to efekt tak trošku podobný tomu, ako keby sme stláčali gumovú loptu len na jednom konci a to je niečo čo predsa rozhodne nechceme.
To je teda dôvod, prečo sa odporúča, aby ste sa sústredili hlavne na kardio tréning namiesto sústredenia sa na brušné cviky. Môžete robiť nejaké brušné cvičenia, najmä ak je vašim konečným cieľom aj silné a svalnaté brucho, ale kardio by malo byť rozhodne to, na čo by ste sa mali zamerať. Robte kardio a budte aktívny po celý deň, pretože čím viac sa budete pohybovať, tým viac spálite.

Pomaly a stabilne pre trvalé výsledky

Prijatie aktívneho životného štýlu a zbavenie sa potravín s vysokým obsahom cukrov a vysokým obsahom nasýtených tukov nakoniec povedie k plochému a zdravému bruchu. Chce to trpezlivosť a trpezlivosť je v tomto prípade absolútne kľúčová. Pokiaľ sa budete ponáhľať a nútiť svoje telo, aby strácalo tuk rýchlejšie, než je to preň pohodlné, nebude mať čas sa zmene prispôsobiť, čoho výsledkom bude, že kožné bunky sa nebudú dostatočne adaptovať na takú rýchlu zmenu a vy skončíte s koženým vakom na bruchu, ktorého sa ale nie je možné zbaviť inak ako pomocou chirurgického zákroku. Náhle zmeny vášho životného štýlu či extrémne fyzické a stravovacie podmienky navyše prepnú vaše telo do núdzového režimu. Prepnutie do núdzového režimu znamená, že sa spomalí váš metabolizmus, čo má za následok, že čokoľvek zjete sa bude snažiť vaše telo uchovať pre seba, aby zabezpečilo vaše prežitie.

Rýchle chudnutie predstavuje prakticky vždy len dočasnú stratu hmotnosti práve z toho dôvodu, že je rýchle. Jediný spôsob, ako dosiahnuť trvalé výsledky je nastaviť si také podmienky, ktoré potom môžeme udržiavať po celý zvyšok svojho života. Malé zmeny zavádzané do vášho životného štýlu postupne vám zabezpečia v dlhodobom horizonte obrovské výsledky. Začnite robiť zmeny príliš extrémne a skončíte s väčšou váhou, než ste mali na začiatku, prakticky hneď potom, ako skončíte s vašim diétnym a cvičebným programom.

Akčný plán

kardio treningRobte teda kardio a všeobecne tréningy na vysoké spaľovanie, ale uistite sa, že si vaše cvičebné programy budete obmieňať. Ako sme už povedali, naše telá sa vedia prispôsobiť akémukoľvek monotónnemu tréningu a optimalizovať preň minimálny výdaj energie = minimalizovanie spaľovania tuku. Trik je teda v kombinovaní intervalového tréningu s vysokou intenzitou, behania, šprintovania a silového tréningu. Čím viac zmätiete a prekvapíte vaše telo, tým lepšie výsledky dosiahnete. Za implementujte do vášho života pravidelné každodenné cvičenie. Skutočne sa pokúste dosiahnuť cieľ, kedy si zacvičíte rôznym spôsobom každý deň, aj keď by to malo byť iba niekoľko sérií.
Zmenšite si veľkosti porcií. Nie každý si môže dovoliť jesť zdravo s čerstvým ovocím a zeleninou každý deň, nehovoriac o čerstvých morských plodoch či používaní toho najkvalitnejšieho oleja. Väčšina z nás sa musí uspokojiť iba zo slovom "zdravšie" namiesto slova "najzdravšie". Najjednoduchší spôsob, ako to docieliť, je urobiť drobné úpravy kvality našich potravín a znížiť veľkosť porcií ktoré jeme. Máme vždy možnosť siahať viac po koreninách ako po soli a pridávať si o čosi viac zeleniny na tanier v podobe mrkvy, brokolice, karfiolu, hrášku alebo zelenej fazule. Zbavte sa kečupov, ktoré zvyčajne obsahujú kopu cukru a omáčok na báze masla či iného tuku a uvidíte, ako sa vaše nadbytočné kilogramy po čase doslova rozplynú.

Pokúste sa viac relaxovať. Stres je veľkým zdrojom zla. Jeme viac, keď sme v strese. Vtedy často jeme aj za účelom relaxu. Paradoxom je, že keď jeme z nadbytku stresu, naše telo nemôže jedlo kvalitne spracovať práve z dôvodu stresu. Najjednoduchší spôsob, ako sa vysporiadať so stresom a bez jedla je, že si nahradíme siahanie po maškrte niečím iným. Stačí nám len pár minút na odreagovanie, pár minút počas ktorých hodíme problém za hlavu, pár minút na presmerovanie našej pozornosti od problémov, ale aj od nutkavého jedenia. Keď to na vás príde, zahrajte si na pár minút nejakú hru v mobile, vypočujte si svoju obľúbenú skladbu alebo si dajte krátke cvičenie v podobe niekoľkých krátkych sérií drepov niekde, kde vás ostatní nevidia. Často stačí len niekoľko minút, aby sme prekonali stres a chuť na maškrtu s ním spojenú. Takže si tú chvíľu, keď to na vás príde, vyplňte jednoducho inak ako tým, že budete jesť a výsledky sa dostavia čoskoro.

Záver

Zbaviť sa brucha vyžaduje trpezlivosť, poctivú prácu, lepšiu voľbu stravy ako aj cvičenia a to na každodennej báze. Avšak cvičenia sa netreba báť, hoci pri ňom bohužiaľ neexistujú žiadne skratky, ktoré by vám priniesli trvalé výsledky, ale zasa, za tú námahu to určite stojí.

Diskusia

(0 komentárov)
Žiadne komentáre


Ponuka produktov 

Infolinka m.diet:

0948 327 585

Lekársky garant: 

MUDr. Richard Kozár, MPH

e-mail: poradna@mdiet.sk

Produktový manažér: 

e-mail: info@mdiet.sk

 

Infolinka eSHOP: 

 0915 450 413

Centrum Banská Bystrica:

0902 374 700

Horná ulica 61/A, Banská Bystrica, 974 01

facebook gogleplus twiter youtube

mdiet heureka

certifikat

 

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info