SK EN CZ

  • markiza
  • Bielkovinova dieta mdiet.sk eshop
  • Recepty nachudnutie M.Diet
  • Štvortýždňový balíček M.Diet
  • Previous
  • Ďalší

Fázy metódy m.diet

1. FÁZA

1. FÁZA

Štartovacia, aktívna, útočná a prísne bielkovinová

Rýchlosť, výsledky redukcie hmotnosti u zdravých pacientov: 5-7 kg/mesiac

  • Spočíva  v  úplnej  náhrade "pravých" jedál  instantnými bielkovinovými jedlami ("vrecúška") m.diet, ku ktorým sa povinne konzumujú povolené druhy zeleniny, niektoré v neobmedzenom množstve (pozri zoznam povolených druhov zeleniny).
  • Medzi slanými a sladkými instantnými jedlami treba dodržiavať pomer 1:1. Za sladké jedlo sa považuje aj tyčinka M.Diet.
  • Všetky ostatné potraviny sú striktne zakázané (vrátane ovocia a nepovolených druhov zeleniny- oboje pre príliš vysoký obsah sacharidov).
  • K navodeniu tzv. ketózy** je potrebné organizmu dodať instantné bielkoviny m.diet  v dostatočnom  množstve (najmenej 90 g za deň, čo u väčšiny pacientov zodpovedá 4 proteínovým jedlám m.diet denne ***).
  • Prvá fáza vám zaistí bezproblémový prechod do ketózy a tým aj rýchly nástup redukcie.
  • Dĺžka jej trvania je prísne individuálna a rozhoduje o nej terapeut. Závisí na mnohých faktoroch (zdravotný stav a motivácia k redukcii,  jej rozsah, tolerancia prísneho redukčného režimu zo strany pacienta, atď.).

Najčastejšie chyby v 1. fáze :

  • Nedodržanie pomeru medzi sladkými a slanými príchuťami.
  • Nedostatočný prísun  instantných bielkovín kvôli pocitu nasýtenia (nenavodenie ketózy z dôvodu nedostatočného množstva prijatých bielkovín a/alebo nerešpektovaním  zoznamu  povolených "pravých" jedál, degraduje  proteínovú diétu z ketogénnej na jednoduchú diétu  nízkoenergetickú,  s čím sa strácajú  jej hlavné pozitíva: úbytok hmotnosti prednostne na úkor tukového tkaniva, absencia pocitu hladu počas redukčného programu, atď.).
  • Nedôslednosť pri povinnej konzumácii povolených druhov zeleniny (nenápadné pridávanie zeleniny,  ktorá do 1. fázy nepatrí  /paradajka, paprika, kaleráb, mrkva, atď./, konzumácia povolených druhov zeleniny v extrémne veľkých porciách/ "neobmedzeným" množstvom  sa má na mysli rozumné "neobmedzené" množstvo/, vynechanie zeleniny vôbec/ s následnými tráviacimi problémami typu zápchy a prejavy spojenými s nedostatkom vitamínov a minerálov, atď.).
  • Nedodržiavanie pitného režimu (v prvej fáze je potrebné vypiť aspoň 2l tekutín denne).
  • Prisladzovanie  nápojov cukrom  (naučiť sa nesladiť vôbec alebo používať  stéviu  či iné náhradné sladidlo).
  • Podcenenie nutnosti dopĺňať minerály a vitamíny:

Draslík, Sodík, Horčík, Vápnik, Multivitamín), respektíve omega kyseliny (Omega) a tým zvýšenie rizika problémov vznikajúcich z ich nedostatku, ktoré sa potom  môžu  počas 1. fázy objaviť (bolesti hlavy, kŕče v lýtkach,  zášklby vo svaloch, problémy so žlčníkom, zápcha, atď.

  • Konzumácia alkoholu (v prvej fáze je potrebná úplná abstinencia).

** Ketóza = nahromadenie ketolátok v krvi. Nejde o patologický, ale o prirodzený stav, ktorý sprevádza napr. hladovania. Nemá nič spoločné s nebezpečnou ketoacidózou!

*** U  pacientov s extrémnou nadváhou môže terapeut naordinovať jedno či dve proteínové jedlá denne navyše.

Povolené nápoje: Čistá voda, minerálna voda (výrazne sa odporúča), voda s citrónom alebo limetkou, nápoje dochutené umelým sladidlom, slabšia káva bez mlieka (možnosť dochutiť umelým sladidlom), čaje (nesladené ani cukrom ani medom, bez prípadných kúskov ovocia) poprípade bylinné čaje, nápoje nesýtené alebo len jemne sýtené a ak už sýtené tak rozhodne iba s umelými sladidlami ako napríklad Coca-cola Zero alebo Light

Povolené jedlá a druhy zeleniny: Artičoky, brokolica, zeler, cuketa, čakanka, zelená fazuľa, fenikel, hríby (ako napríklad ustričné hlivy či šampiňóny), karfiol, pór, uhorka, reďkovka ako aj biela reďkovka, žerucha, zelené šaláty, obilné klíčky, tekvica, špargľa, rukola , baklažán, sója, naklíčené mungo, kel, kapusta hlávková a čínska (kyslá iba ak nie je dosladzovaná) poprípade špenát.

Zakázané nápoje: Sladené nápoje s vysokým obsahom cukru ako napríklad Pepsi-cola alebo Coca-cola, Sprite, Fanta, Kofola atd., čaje sladené ako cukrom tak aj medom, viedenská káva, káva s cukrom, rôzne druhy džúsov, najmä ovocných. Neodporúča sa tiež konzumácia akýchkoľvek alkoholických nápojov.

Zakázané jedlá a druhy zeleniny: Pečivo, zemiaky, ryža, sladkosti, ovocie a niektoré druhy zeleniny ako napríklad kukurica, hrach, mrkva, paradajka, paprika, červená repa, cibuľa alebo kaleráb. Tiež sú nevhodné jedlá s vysokým obsahom tukov ako napríklad orechy, hranolky, či jedlá dochutené majonézou, alebo väčším množstvom horčice ako aj zavárané alebo zakonzervované jedlá, ktoré často obsahujú veľké množstvo cukru.

Tiež je nevhodné dochucovať zeleninu či šaláty rôznymi dressingami či hotovými zálievkami.

2. FÁZA

2. FÁZA

Prechodná, oddychová, návrat k "pravým" jedlám bohatým na bielkoviny

Rýchlosť, výsledky redukcie hmotnosti u zdravých pacientov: 3-5 kg/mesiac.

  • Má zásadne trvať 2x dlhšie než fáza číslo 1, po ktorej povinne nasleduje.
  • Váš terapeut môže s prihliadnutím k vášmu spôsobu života, respektíve rozsahu redukcie, odporučiť zahájenie redukčnej kúry rovno fázou 2 (teda bez predchádzajúcej fázy číslo 1),  ktorú  individuálne  prispôsobí  Vášmu  životnému štýlu.
  • Táto menej náročná fáza môže trvať dlhodobo (aj mnoho týždňov či dokonca mesiacov!)
  • V podstate ide o pokračovanie bielkovinovej diéty z 1. fázy s tým rozdielom, že je  1 x za deň povolené "pravé" hlavné  jedlo bohaté na bielkoviny a chudobné na tuky, v detskej porcii a bez príloh (napríklad hydina bez kože,  netučné ryby,  morské plody - bližšie viď zoznam povolených pravých jedál v 2. fáze), ktoré nahrádza jedno instantné jedlo m.diet.
  • V 2. fáze môže byť navyše jedno sladké instantné jedlo m.diet nahradené ktoroukoľvek tyčinkou z ponuky m.diet.
  • Počas druhej fázy sa organizmus naďalej udržuje v miernej ketóze, ktorá je zodpovedná za pokračujúce chudnutie na úkor tukového a nie svalového tkaniva!

Najčastejšie chyby v 2. fáze:

  • Akosi "automatické" zavedenie  príloh  k  povolenému "pravému" jedlu (ako príloha je prípustná iba povolená zelenina uvarená vo vode alebo na pare či podávaná v podobe šalátu, teda nie zemiaky, ryža, cestoviny, pečivo, knedľa!)
  • Nedostatočný prísun instantných bielkovín pre pocit nasýtenia (aj v tejto fáze je potrebné starostlivo konzumovať predpísané bielkovinové jedlá m.diet za deň*).
  • Nedodržiavanie pitného režimu (v druhej fáze je stále potrebné vypiť aspoň 1,5 l tekutín denne).
  • Podceňovanie nutnosti začať s pravidelnou fyzickou aktivitou (bicykel, beh, plávanie, pilates, a pod.)
  • Nápoje sa naďalej nesmú  sladiť cukrom ani medom, 1 pohárik kvalitného vína k jedlu je povolené až v 2. polovici 2. fázy (maximálne však 2 x týždenne!).
  • Stále je potrebné externé dopĺňanie minerálov (draslík, sodík, horčík, vápnik), oproti fáze 1 obvykle v polovičných dávkach. Naopak dávka vitamínov a omega kyselín zostáva bez zmien.

* Terapeut vám môže naordinovať jedno proteínové jedlo denne navyše.

Pravé jedlo v bielkovinovej diéte

1 pravé jedlo, ktoré tvorí porcia živočíšnej alebo rastlinnej bielkoviny s hmotnosťou 150 g (ak nie je v zátvorke uvedené inak). Uvádzame príklady vhodných jedál do druhej fázy bielkovinovej diéty:

1 ks BIO vajce (natvrdo alebo namäkko),  amur (100 g), zubáč (100 g), pleskáč (100 g), jahňacie alebo baranie stehno (100 g), kuracie alebo kačacia pečeň (100 g), diétna šunka (100 g), lieň (100 g), morský ďas, morský vlk, okúň (100 g), olomoucké tvarôžky alebo kvargle, pangas, platýz, pražma, prírodný teľací rezeň (100 g), pstruh, tolstobolik biely (100 g), sushi (100 g),  tofu (prírodné, s riasou, údené), treska (100 g), úhor (100 g), žralok.

3. FÁZA

3. FÁZA

Stabilizačná, rovnovážna, vyvážená, opatrný návrat k sacharidom

Rýchlosť, výsledky redukcie hmotnosti u zdravých pacientov: 1-2 kg / mesiac.

  • Má opäť trvať 2x dlhšie ako trvala fáza číslo 2, po ktorej povinne nasleduje.
  • Váš terapeut ju môže individuálne modifikovať.
  • Jej cieľom je Váš organizmus postupne navykať na opätovný prísun sacharidov (nie vo forme  rafinovaného cukru, ale v podobe potravín, ktoré sacharidy obsahujú: niektoré druhy doteraz nepovolenej zeleniny, strukoviny, ovocie, celozrnné pečivo, atď.)
  • V podstate ide o ešte miernejšiu druhú fázu,  ktorá môže trvať aj dlhé mesiace, bez akéhokoľvek rizika pre Vaše zdravie. Povolené sú už 2 "pravé" hlavné jedlá s vysokým  obsahom  bielkovín a minimálnym  možným obsahom  sacharidov a  tukov.
  • Pokrmy s vyšším obsahom sacharidov zavádzame do jedálnička veľmi opatrne, zvyčajne v podobe prílohy (dva menšie varené zemiaky, kopček ryže, 2 plátky celozrnného chleba - bližšie viď zoznam povolených druhov príloh v 3. fáze) k jednému z dvoch pravých jedál, najlepšie k obedu.
  • Neprekračujeme jednu proteínovú tyčinku za deň, druhé proteínové jedlo m.diet musí predstavovať niečo iné, než je tyčinka.
  • Pomer 1:1 (sladké: slané) už nemusí byť dodržiavaný.
  • Externé podávanie minerálov už spravidla nie je nutné, kvalitné omega kyseliny a vitamíny treba naďalej užívať v nezmenených dávkach.

Najčastejšie chyby v 3. fáze:

  • Pod slovom "prílohy" si nemožno predstavovať napríklad knedle, ktoré musia z jedálnička zmiznúť raz a navždy. To isté platí pre omáčky všetkého druhu.
  • Pod slovom "cukry" si nemožno predstavovať kockový cukor, dezerty, buchty, zmrzlinu ani čokoládu, ktoré musia z jedálnička tiež zmiznúť navždy.
  • Rovnako tak biele pečivo musí byť definitívne nahradené celozrnným a tmavým.
  • Nedodržiavanie pravidelnej fyzickej aktivity.
  • Nedodržanie dĺžky 3. fázy (teda príliš rýchly návrat k starému spôsobu stravovania pred diétou),  zvyčajne z dôvodu  pocitu,  "že už to nie je potrebné, pretože  plánovaná redukcia už bola dosiahnutá..."
  • Nepochopenie, že 3.fáza je z hľadiska prevencie vzniku jojo efektu vôbec najdôležitejšia.

4.FÁZA

4.FÁZA

Udržiavacia, vyvážená strava a nové stravovacie návyky

Cieľ: Udržať redukovanú hmotnosť vďaka osvojeniu  správnych stravovacích návykov.

  • Má byť dodržiavaná de facto trvalo. Pacient by mal už žiť v podstate zdravo, t. j.: neprejedať sa,  jesť pravidelne 4x denne a v malých porciách, nejesť na noc, obmedziť konzumáciu alkoholu, dodržiavať pravidelný pohybový režim, dávať prednosť  biopotravinám  atď. (bližšie pozri zásady zdravého stravovania pre 4. fázu).
  • Pred tým, než si čokoľvek vloží do úst si kladie kontrolnú otázku: "Je to, čo sa chystám zjesť, môjmu telu vôbec na niečo dobré?"
  • Tento životný štýl mu musí byť príjemný, inak vo fázach predošlých, určených na detoxikáciu, očistu, stratu zbytočných kilogramov a "vymazania chybného programu", urobil niečo zle.
  • Vo štvrtej fáze je vhodné konzumovať bielkoviny v množstve 1 jedla m.diet za deň (ľubovoľného, podľa Vášho výberu), obvykle ide o proteínové raňajky alebo olovrant.
  • Ak je to potrebné,  je možné začať umiernene sladiť medom alebo trstinovým cukrom, vhodná je stévia.

Najčastejšie chyby v 4. fáze :

  • Návrat k starým  stravovacím  návykom  podľa  hesla "zvyk je železná košeľa" alebo pod tlakom okolia ("všetci to jedia a nič im nie je").
  • Utvrdzovanie sa v mylnej predstave, že nová telesná hmotnosť sa udrží sama (je potrebné naďalej sa venovať pravidelnej fyzickej aktivite aspoň 2-3x týždenne, neustále sa kontrolovať v jedle a najmä nepodliehať reklamným kampaniam).
  • Naivná predstava,  že  možno  poprieť zákon o zachovaní energie ("energiu  nemožno  vyrobiť ani zničiť, len  ju  možno  premeniť na  iný druh energie"...

 v našom prípade na zásobné tukové tkanivo) ... Jedlom do seba musíme dostať len toľko energie, koľko jej spotrebujeme, inak ju náš "postrádajúci" metabolizmus zase neomylne uloží do tukových energetických rezerv.

  • Neschopnosť rozlúčiť sa natrvalo s niektorými síce obľúbenými, ale isto iste škodlivými potravinami alebo aspoň dramaticky obmedziť ich konzumáciu (údeniny, červené mäso,  nasýtené tuky, omáčky, sladkosti, hranolky, fast foody, hamburgery, alkohol), pri vedomí, že čo je zdravé, nie je nikdy tak dobré ako to, čo je zdraviu škodlivé...  (Mark Twain: Jediný spôsob, ako si uchovať zdravie, je jesť, čo nechceš, piť, čo nemáš rád  a robiť čo sa ti nepáči...)
  • Neschopnosť rozlúčiť sa navždy s niektorými typmi  tepelnej úpravy jedál (vyprážanie, grilovanie, pečenie).

Bielkovinová diéta m.diet v praxi

Bielkovinová diéta m.diet v praxi

Kvalita a chuťová pestrosť prípravkov, to je cca 100 druhov proteínových jedál m.diet v ponuke.

Vysoká biologická hodnota prípravkov m.diet, ich skutočne vynikajúce chuťové vlastnosti, cenová dostupnosť a pestrá,  neustále sa rozširujúca ponuka príchutí, predstavujú základné prednosti tejto diéty a minimalizujú  riziko odstúpenia z redukčného programu v jeho priebehu.

Navyše príprava bielkovinového instantného jedla nezaberie viac ako 3 minúty času. Na našich webových stránkach (www.mdiet.sk) nájdete tiež gurmánske recepty, ktoré sú inšpiráciou k tomu, aby ste začali premýšľať o nových chuťových variáciách našej bielkovinovej diéty.

Hyperproteínové prípravky m.diet si nechávame vyrábať vo Francúzsku a v Belgicku.

Príklad jedného dňa v prvej fáze m.diet cca u 80 kilového klienta

(Uvedené príchute sú ilustratívne, pacient si môže vybrať z mnohých desiatok druhov a typov jedál).

Raňajky

1 sladký hyperproteínový prípravok m.diet - Nápoj s príchuťou cappuccino

+ šálka čierneho čaju alebo kávy (v prípade nutnosti prisladeného náhradným sladidlom, stéviou)

+ minerály, multivitamín, omega kyseliny vo forme potravinových doplnkov m.diet

Desiata: povolené druhy zeleniny

Obed

1 slaný hyperproteínový prípravok m.diet - Kurací krém s kari + povolené a hojne osolené* druhy surovej zeleniny (šalát, uhorka, karfiol, reďkovka a ď. podľa zoznamu povolených druhov zeleniny), dochutené polievkovou lyžicou olivového oleja z prvého lisovania za studena**

+ 1 šálka kávy alebo bylinkového čaju (sladenie: pozri vyššie)

* Počas bielkovinovej diéty organizmus vo zvýšenej miere prichádza o minerály. Kuchynská soľ je zdrojom sodíka, preto sa odporúča v počiatočných fázach diéty soliť skôr viac, ako menej. Po skončení diéty sa zase vraciame späť k veľmi umiernenému používaniu soli (krvný tlak!)

** Kvalitný olivový olej je nielen zdrojom omega kyselín, ale tiež stimuluje žlčník k činnosti. Jedna polievková lyžica denne (ako zálievka do šalátu) je teda súčasne prevenciou problémov so žlčníkom. Jeho množstvo je však takto obmedzené, pri vyššej dávke by nám blokoval proces chudnutia cestou narušenia ketózy.

Olovrant

1 sladký hyperproteínový prípravok m.diet - Karamelový dezert

+ 1 veľký pohár neperlivej či jemne perlivej minerálnej vody (napr. Magnesia)

Večera

1 slaný hyperproteínový prípravok m.diet - Zeleninový krém + povolené a hojne osolené druhy varenej zeleniny (špenát, šampiňóny, brokolica, a ď.) pripravené na pare

+ minerály, multivitamín, omega kyseliny vo forme potravinových doplnkov m.diet

Počas celého dňa: 1 veľký pohár neperlivej alebo jemne perlivej minerálnej vody kedykoľvek!

Čo robiť, keď nás prepadne hlad medzi jedlami...:

V prípade náhleho pocitu hladu môžeme kedykoľvek počas dňa skonzumovať jedno "mimoriadne" proteínové instantné jedlo navyše, pokojne spolu s povolenými druhmi zeleniny v takmer neobmedzenom množstve (špargľa, artičoky, brokolica, šalát, rukola, valeriánka, špenát, šampiňóny, kapusta, zeler, karfiol, uhorka, tekvica, čakanka, fenikel, reďkovka, pór, zelené fazuľky, baklažán, a ďalšie - viď zoznam povolených druhov zeleniny), a to buď surové alebo varené v pare.

Stará známa pravda hovorí, že "rovnaké príčiny  vyvolávajú  rovnaké dôsledky". Pri úvahách o cenovej náročnosti bielkovinovej diéty to platí dvojnásobne. Nemožno akceptovať predstavu, že sa pacient stane obéznym  úplne dobrovoľne a "za svoje" a potom bude chcieť redukciu od druhých zdarma, pretože na ňu nemá...

Pacientovi ponúkame zdravý, bezpečný, spoľahlivý, rýchly a príjemný spôsob redukcie telesnej hmotnosti pod odborným dohľadom za cenu, ktorá je zrkadlom nákladov, ktoré vložil do svojej obezity či nadváhy. Je to tak správne zo všetkých mysliteľných hľadísk, vrátane tých psychologických.



Ponuka produktov 

Infolinka m.diet:

0948 327 585

Lekársky garant: 

MUDr. Richard Kozár, MPH

e-mail: poradna@mdiet.sk

Produktový manažér: 

e-mail: info@mdiet.sk

 

Infolinka eSHOP: 

 0915 450 413

Centrum Banská Bystrica a Bratislava:

0902 374 700

Horná ulica 61/A, Banská Bystrica, 974 01
Hlboká cesta 7, Bratislava, 811 04

facebook gogleplus twiter youtube

mdiet heureka

certifikat

 

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info